Blogger Templates

Thursday, November 24, 2011

runsing #2

tit tot..
assalamualaikum dan selamat malam..

hmmm...time saya duduk2 sambil main game di laptop, tiba2 terfikir pula pasal ini--> dalam setiap hubungan, tidak kira lah hubungan apa2 pun ( kawan,bf-gf,suami-isteri), kenapa mesti ada konflik??
memang tidak dinafikan konflik tu tidak dapat dielakkan kerana setiap hari pasti ada sahaja perkara yang boleh mengakibatkan berlakunya konflik.

saya selalu juga melihat & mendengar konflik orang yang berada di sekeliling saya..kadang-kadang rasa mahu tolong, tapi saya kena hormat juga privacy orang lain..tambahan pula, xkan la saya mahu interframe dalam hal rumahtangga orang lain..huh..

sedikit info mengenai konflik: ^__^

konflik ini ada 3:
- konflik melibatkan seorang individu
- konflik melibatkan dua atau lebih individu
- konflik melibatkan kumpulan yang besar spt syarikat dan negara

kadang-kadang bagus juga kalau ada konflik:
- boleh mematangkan fikiran seseorang
- boleh mengubah sikap yang kurang kepada yang lebih baik...<baik punya la>


walau berat @ besar mana pun konflik yang kita hadapi, kita kenalah tabah mengharunginya..
pasti ada jalan penyelesaiannya..
jangan mudah berputus asa..

No comments:

Post a Comment