Blogger Templates

Thursday, November 24, 2011

Cuti-cuti Malaysia tRah..

Day 4:

misi utama: baca novel " The Rice Mother" & buat muffin..^^

hari ini semangat saya bangun awal pagi (jam 7.30 am, pada saya jam 7.30 ini boleh kira awal la..hehe..)
coz ada orang mahu buat grill & mosaic di rumah..so, kenalah mandi awal..
kalau tidak, orang2 yang datang di rumah dapat tengok free show nanti..<xmo!>

lepas mandi, kemas rumah la pula..sejak balik bercuti ini, ini ja lah kerja saya..
kemas dan kemas lagi..huh!penat jugalah..rumah sudah semakin expanding,so,makin banyak lah ruang yang perlu dikemas..
habis kemas2 semua tu, berpeluh lagi..aduh!bagus2 sudah wangi, jadi bau lagi balik..haish!

time bosan2 tu, terus masuk bilik untuk dating bersama "The Rice Mother"
hoho..mula2 saya plan baca novel ini 2-3 hari sebelum balik ke kampus, tapi memandangkan saya banyak masa free tadi, so saya gagahkan diri saya untuk date bersama buku tersebut..hee~~

baca punya baca, erm... boleh tahan best juga novel ini..tidak rugi saya  meluangkan masa untuk baca novel ini..^__^
30 minit berlalu.......
tiba2 rasa mengantuk pula, baik tidur saja..hihi..
time tengah tidur tu, banyak pula gangguan..

1. adik masuk p bilik saya dan buat kacau..haish!geram
2. abah telefon pula tanya pasal grill 2
3.kakak pula masuk bersama si comot..

lepas tu, kakak saya melawat sekali lagi di bilik saya..
kak: yuk, ko x wat muffin ka?
tRah: haish!mengganggu betul la <dalam hati>

dan akhirnya, saya terpaksa lah bangun untuk buat muffin..
muffin kali ini Muffin Coklat Chip..^^
berkat usaha kami 3 beradik, akhirnya kami telah berjaya buat 32 muffin..yahoo!
sedap x sedap, belakang cerita lah..hihi..yang penting misi tercapai..^___^

semoga esok bakal ada aktiviti yang menarik..amin..

No comments:

Post a Comment