Blogger Templates

Friday, September 23, 2011

kegemaran gue:1. rambutan

tit tot..
assalamualaikum..

yeah! hari ini saya sangat gembira coz akhirnya setelah beberapa hari mengidam makan rambutan (Nephelium Lappaceum), akhirnya pada 23 september 2011 ini saya dapat juga merasa nikmat rambutan..^_^
beberapa hari yang lalu,asal lalu tempat jemuran, mesti tengok pokok rambutan yang berada di luar kawasan kampus..hoho..apakan daya, mata hanya mampu melihat..namun, mulut tidak dapat merasa sehingga la ke hari ini..alhamdulillah..

sedikit cerita macam mana saya boleh dapat buah rambutan ini:

sumber: Mr. Google
.
.
.
.

petang tadi saya dengan roommate pergi di gerai belakang kampus..tiba2 nampak ada orang jual rambutan..hah!apa lagi..rezeki sudah ada di depan mata, sambar la..hihi..mata tidak berkelip lepas nampak rambutan depan mata..waseh! sebelum beli tu, kena la tanya harga dulu kan?silap2 tidak dapat bayar pula nanti..biasa la,hujung bulan sudah..

RM3 seikat??hmm,mahal @ murah?
pada pendapat saya, mahal la rm3 seikat..kalau di Sabah, rm1 saja seikat..haish!kenapa la saya suka membanding beza kan?<wujud ka perkataan ini??>hentam saja la..rm3 pun rm 3 la..yang penting dapat makan..sukanya!!yang tidak sukanya, saya beli rambutan tu sekali dengan semut2 hitam..huH!nampaknya malam ini saya ada tetamu la..(semut2 hitam)

lepas beli rambutan itu, sempat lagi order durian dengan pak cik itu untuk esok hari..hehe..hari ini rambutan, esok durian pula..kalau hari2 macam ini, memang sah la saya sihat..^^
    semoga pak cik itu ingatlah untuk bawa durian esok,amin.


sedikit info tentang rambutan:
1. mengandungi karbohidrat, protein, lemak,vitamin C

2. melicinkan kulit

3. sembuhkan demam

4. jenis2 rambutan: rambutan budak sekolah, rambutan gula batu, rambutan kawin



tidak sabar mahu makan durian esok..yeeha!!
selamat malam..

4 comments: