Blogger Templates

Tuesday, September 20, 2011

# 1: a day meeting with different types of people with my roomie

tit tot..
assalamualaikum..diharapkan agar semua penduduk di muka bumi ini berada dalam keadaan sihat dan dirahmati Allah swt.

kisahnya bermula dengan pengembaraan dua orang gadis(tRah & Miss Z-roommatenya) ke bandar.
 plan: tengok movie "Karipap-karipap cinta" (yang sudah basi ditayangkan di pawagam) pada jam 12.10pm

1. menunggu bas
lumrah kehidupan seorang pelajar yang menetap di hostel, hidup dengan sederhana dan serba kekurangan. kami ini bukanlah berasal dari Kuching, so, kalau mahu mengharapkan ihsan saudara-mara di sekitar Kuching ini, minta maaf sajalah. kena BERDIKARI, ok. xpa2, bak kata pepatah,"bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian". begitulah yang dilakukan kami. dengan hati yang berbunga2, kan mahu p tengok wayang, happylah. kami tunggu bas di stesen bas.

jam 11.30 am kami sudah ready duduk & tunggu bas. sambil duduk2 itu, adalah orang2 yang mengurat. (mengurat roomie saya ok sebab hari itu dia macam artis tahu)

perbualan antara roomie:

saya: Z, macam mana ini? macam tidak ada bas saja.hoho
Miss Z: hmmm...saya pun tidak tahu.
saya: aduh!terlambatlah kita tengok wayang ini. kalau macam ini, kita tengok wayang jam 2.30 la. sampai ja di tempat itu nanti, kita beli tiket then makan la dulu.tangkiku sudah lapar ini. :D
Miss Z: hah! ok la.saya ikut saja.

penat menunggu selama 1 jam sehingga punggung pun terasa leper @ rata sudah (bak kata roomie saya), kami mengambil keputusan untuk menunggu bas berdekatan dengan wisma. sampai dekat wisma, nasib kami baik coz baru saja sampai di wisma, sudah ada bas yang datang.

bermula la hari ditemani orang-orang yang baik..

1. pak cik yang memandu van
~ van pak cik ini lah yang kami naik untuk sampai ke destinasi. pak cik ini peramah walaupun muka dia nampak macam bengis saja..sepanjang perjalanan, pak cik ini bercerita ja dengan kami.  kebetulan pula pak cik ini pernah menetap di Sabah.

2. pak cik keja di parkson
~ sampai di parkson, saya amatlah terkejut melihat keadaan di dalam bangunan tersebut coz lif tidak berfungsi. sudahlah x berapa familiar dengan tempat ini..aduh! nasib baik ada pak cik ini. dapat juga kami berjumpa dengan lif itu.alhamdulillah.lepas tanya & dapat jawapan, kami terus jalan,tapi sebelum itu ucap terima kasih dulu. tQ pak cik!^^

hmm..actually ada 2 org lagi orang yang baik kami temui hari itu, tapi memandangkan jari2ku ini malas sudah, so, terpaksa la saya berhenti di sini sahaja.^________^

No comments:

Post a Comment