Blogger Templates

Sunday, August 14, 2011

angin menderu...

tit tot...
assalamualaikum semua..

jam sudah menunjukkan pukul 1.32 AM. tapi mataku masih juga bersemangat..walaupun mata belum mengantuk, kepala ini sudah tergoda oleh bantalku dan katilku..namun,aku tetap belum tidur kerana emosi yang kurang stabil dan diserang oleh banyak assignment yang banyaknya macam platun semut-semut di dunia ini.. ish3..hiperbola betul la.

      entri ini tidaklah memberi pengetahuan kepada pembaca2, just luahan hati saya saja. ya la, tidak tahu & tidak mahu luahkan dengan sesiapa kan.. terpaksalah luahkan dengan blog yang tidak bernyawa ini. 

baiklah..masalahnya adalah saya berasa geram dengan Mr M sebab dia telah memberikan harapan yang tidak pasti kepada saya. saya faham dia itu busy 24/7.janganlah janji mahu ajak saya keluar kalau dia tahu dia itu busy. saya betul2 rasa kecil hati dan geram jugalah bila orang itu janji mahu keluar tapi last minit cancel pula.sudahlah saya sanggup batalkan plan saya untuk keluar dengan kawan saya semata-mata demi dia.haish! tidak tahu untung betullah orang2 macam ini. bila dia sms, saya reply pendek2 saja sebab angin sudah bertiup dengan kencangnya. lepas itu, saya siap minta dia tinggalkan saya lagi..huh!langkah yang amat "bijak"!

          nasihat saya, kalau anda menghadapi masalah dengan pasangan anda, jangan biarkan emosi mengawal pemikiran anda. just biarkan hal tersebut berlalu. esok lusa okay lah 2..

tips-tips menghadapi sindrom angin menderu:
1. dengarlah lagu kegemaran anda ataupun lagu2 yang menenangkan
tadi semasa saya tengah hot, saya dengar lagu ini
- nadhira (tear us apart)
- the click 5 (don't let me go)

2. minum air sejuk banyak2..rasionalnya supaya dalam hati pun sejuk..haha!!

3. log in to facebook..chat la dengan kawan2 anda..post something yang anda rasa boleh tarik ramai pengomen yang tidak bersijil

4. makan! yeah!makan saja apa yang ada di atas meja itu..tapi jangan sampai telan pil ya..

5. tengoklah movie korea..tengok muka pelakon2 korea yang handsome2 & comel2 belaka itu

kalau masih juga tidak okay, lebih baik tidur sajalah..kalau esok2 tidak okay juga, berdoa sajalah ya..^_^



perkara-perkara yang saya sedari sejak kebelakangan ini:
- walau macam mana sekalipun kita berusaha menjaga perasaan orang lain, orang itu tidak akan pernah menghargai apa yang telah kita lakukan. sebaliknya, perasaan kita yang terabai dan terluka

- time sudah couple, terasa mahu single balik. tapi kalau time single, rasa sunyi pula. lepas itu, cakap macam ini " kan bagus kalau saya ada bf". ish3..manusia2

-semasa kita berada dalam kesusahan, time inilah kita boleh lihat siapa kawan suka & duka dan berapa ramaikah kawan yang sebegitu

- menjaga sesuatu hubungan itu tidaklah mudah, terutamanya boy-girl relationship..

- dalam hubungan percintaan, kalau kita buat salah sikit saja pun akan menimbulkan konflik..so, berhati2 lah di jalan agar hubungan itu berkekalan & terpelihara

taip blog ada masa pula, tapi tiada masa untuk buat assignment..aduh! apalah mahu jadi dengan saya ini???
jangan jadi seperti saya ya...^^
ok lah..saya mahu tidur dulu ya..nanti tidak terbangun pula untuk bersahur..selamat malam semua..
 kepada para muslimin & muslimat:
      selamat menjalani ibadah berpuasa..

No comments:

Post a Comment