Blogger Templates

Saturday, October 6, 2012

Wonderful Early October

tit tot..
assalamualaikum..

lama tidak buat entri di sini..sebab utama: malas..hehe
sebab kedua pula tiada idea mahu merepek pasal apa..=D
memandangkan sekarang ini ada masa terluang, maka saya meringankan tangan untuk buat entri ini..
ehem2..inilah cerita saya sepanjang awal bulan Oktober..^__^
Jom baca entri 3 dalam 1 saya..


AMARAN: entri ini sangat panjang..almaklumlah, berkurun tidak update entri..
sudahlah panjang, tidak banyak gambar lagi tu..
nasihat saya, tidak payahlah baca kalau tidak sanggup baca entri yang panjang gila ini..=)


4 Oktober 2012
~ Melawat Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak

Pada hari itu, ehem2, ramai jugalah kami pergi melawat DUN..adalah dalam 40 orang + 4 orang staf..
pagi itu saya berasa sungguh bahagia coz x payah bangun awal,tiada kelas awal pagi..fuh!nasib baik..kalau tidak, kenalah bangun awal..

Jam 9.20 am bertolak dari kampus dengan menaiki sebuah bas..kira2 jam 9.50 am lah juga kami sampai..eh kejap, betulkah jam 9.50 am?betullah kali kalau saya tidak salah tengok jam..yang penting, kami selamat sampai ke destinasi..=)

jadi, apa yang kami buat di sana?
1. dengar taklimat mengenai sejarah penubuhan DUN
- bermula di Bintulu-bertapak di tempat yang sekarang inilah..lupa nama jalan, nanti kalau saya hentam ja nama tempat tu, ada saya kena marah orang.hehe..so kalau mahu tahu lokasinya, senang saja bha..google search!^^

2. naik turun lif yang serba canggih ke tempat2 yang boleh dilawat 
(tempat persidangan, ruang menunggu orang kenamaan, pergi level 3 kalau tidak silap)
dari level 3 tu boleh tengok Waterfront!time di sini adalah juga feeling2 di KL Tower..hehe,yang kurangnya tiada teropong ja..

3. ambil gambar <--wajib ini, bukan selalu boleh pergi tempat2 macam ini

sumber: Mr. Google


5 Oktober 2012

Hari yang paling ditunggu..kenapa?sebab mahu pergi dinner (Annual Dinner) di hotel bha..hehe..
setiap tahun IPGKBL memang ada buat dinner..so, pelajar2 & lecturer bolehlah berdandan sakan pada hari itu..ehehehe..

tema 2012: Down to Memory Lane

eh kejap, sebelum pergi dinner, ada 1 perkara penting yang harus ditempuhi-->UAK Literasi Bahasa (1 jam 30 minit)
hoho,secara jujurlah saya belajar sikit2 ja..asal ada konon..hehe..sekali time menjawab, tak tahu apa mahu ditulis..nah!padan muka saya..siapa suruh tak belajar kan?so nasihat saya, rajin2lah belajar supaya semasa menjawab nanti ada juga benda yang otak kita boleh browse..

petang tu, sepatutnya saya relaks & cool ja..tapi bila saya tengok semua orang sibuk sudah mahu prepare2 (pergi make up), nah sanalah berserabut otak saya..
orang lain semua pergi make up di salon, saya yang kekurangan bajet ini terpaksalah minta tolong dengan Bonda (staf IPG)..nasib baik Bonda mahu tolong saya untuk make up

fakta: saya tidak pandai bersolek seperti perempuan lain..hoho

Best jugalah malam itu..semua pakai black&white..tiba2 feeling macam hidup di zaman Saloma pula..satu perkara yang pasti, saya suka baju + skirt saya! hehe..
promote kejap 
skirt yang cantik & selesa!selamat mencuci mata & bershopping kawan2..^__^


sampai kampus jam 12am sudah..atukoi!
ingatkan sampai bilik terus tidur, sekali tengok menghadap laptop bah dulu..kira2 jam 1.30am baru tidur..lepas itu tidak sedar pula ada orang mesej..bangun pagi baru sedar..berbunga jugalah hati saya baca mesej tu..hihi..terima kasih awak!


6 Oktober 2012

bangun pagi agak lambat..biasalah kan hujung minggu..
hujung minggu= rehat

jam 2 pm, pergi Pasar Minggu Satok naik bas K8

tujuan pergi Satok:
1. beli kek lapis (semestinya..saya peminat setia kek lapis..hehe)
2. bun dari Mama Bakery
3. jalan2 cuci mata
sumber: Mr. Google
nah pilih2..banyak sayur fresh sini..buah2an pun segar..
kek lapis pun banyak bha..tinggal tunjuk saja mana mahu..=)

inilah cerita saya sepanjang 3 hari pertama di awal bulan Oktober.
semoga hari esok lebih baik daripada hari ini..amin

Selamat Malam!<3
sumber: Mr.Google



No comments:

Post a Comment